dilluns, 29 de febrer del 2016

Opinió d'Origen (pel·lícula)

Per a mi, Origen és una pel·lícula que mostra molt bé el tema de la realitat, el que és real i el que no. Trobo que està molt ben pensada la idea de que si passes molt temps en un dels somnis o no tens alguna cosa que et fagi saber que estàs a la realitat o en un somni (els "tótems"), puguis arribar a pensar que el somni és la teva realitat i, que a coseqüència d'aixo no vulguis tornar ja que et penses que es la realitat pero realment és un somni. Aqeusta idea la elaciono una mica amb les persones de dins la caverna de plató, ja que una d'aquelles persones els diu que hi ha alguna cosa més a fora pero els altren no la creuen perquè estan tancats en la seva realitat i no accepten que una altra persona els digui que la realitat en la que ells viuen no és la de veritat. Però en la meva opinió, penso que és òbvia la reacció de les persones de la caverna ja que si a mi un dia em diguéssin que el mon en el que visc no és la realitat em costaria molt canviar a questa idea ja que seria la realitat que ha estat present en la meva vida des de que vaig néixer. Així que trobo normal la reaccio dels tancats a la caverna i, penso que l'home que ha sigut forçat per veure el que hi ha fora de la caverna hauria de fer el mateix amb els seus companys ja que sino no els aconseguiria convèncer d'aquesta idea. Tot això seria perquè nosaltres ens creiem el que percebem pels sentits i llavors no ens creiem una idea que ens proposen si no la podem comprovar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada